Bibliothèque Éric-de-Dampierre
Image from Google Jackets

Language Development, Learning Language, Learning Culture Meaning and choice in language. Studies for Michael Halliday

de Martin, J.R. ed; Hasan, Ruqaiya ed.

Collection: Advances in Discourse Processes. 27 .Éditeur: Norwood : Ablex Publ., 1989.Description: ix-397 p., fig., append., index.ISBN: 0-89391-443-6.N° Inventaire: L11501.Thématique: Linguistique | Sociolinguistique | Psycholinguistique | Apprentissage | EducationThématique spécifique: Lexique | Enonciation | Sexe | Langage | Lecture | Sémiotique | Genre masculin | Structure mentale | Alphabétisation | Grammaire | Transmission du savoir | Nom | Communication | Modèle structural | Rôle masculin | Imaginaire | Système de représentation | Relation mère-enfant | Développement cognitif | Sens -- linguistique | Genre féminin | Individu | Identification linguistique | Langue maternelle | Intelligence | Modèle | Connaissance | Sémantique | Texte | Structure linguistique | Signe | Perception | Changement social | Enfant | Adolescent | Procédé linguistique | Processus cognitif | Rôle féminin | InformationRésumé: PAINTER (Claire), Learning Language : A functional view of language developmentRésumé: BUTT (David G.), The Object of LanguageRésumé: CLORAN (Carmel), Learning Through Language : The social construction of genderRésumé: CHRISTIE (Frances), Language Development in EducationRésumé: ROTHERY (Joan), Learning about LanguageRésumé: JONES (Janet) & GOLLIN (Sandra) & DRURY (Helen) & ECONOMOU (Dorothy), Systemical-Functional Linguistics and its Application to the TESOL curriculumRésumé: PEARCE (John) & THORNTON (Geoffrey) & MACKAY (David), The Programme in Linguistics and English Teaching, University College London, 1964-1971 Item type: Ouvrage
Tags from this library: No tags from this library for this title.
Holdings
Current library Collection Call number Status Date due Barcode
Éric-de-Dampierre Fonds général GN 306.5 .Psy. H344 (Browse shelf(Opens below)) Available L11501

bibliogr.

PAINTER (Claire), Learning Language : A functional view of language development

BUTT (David G.), The Object of Language

CLORAN (Carmel), Learning Through Language : The social construction of gender

CHRISTIE (Frances), Language Development in Education

ROTHERY (Joan), Learning about Language

JONES (Janet) & GOLLIN (Sandra) & DRURY (Helen) & ECONOMOU (Dorothy), Systemical-Functional Linguistics and its Application to the TESOL curriculum

PEARCE (John) & THORNTON (Geoffrey) & MACKAY (David), The Programme in Linguistics and English Teaching, University College London, 1964-1971

There are no comments on this title.

to post a comment.

Conditions d'accès à la bibliothèque :

Le Centre Éric-de-Dampierre accueille les chercheurs, les enseignants chercheurs, les doctorants et les étudiants à partir du master 1.

Des autorisations d’accès temporaires peuvent être données aux personnes désireuses de consulter les fonds spéciaux.

Pour plus d’informations et de renseignements : 01 46 69 26 18 ou contact.

La communication des fonds d’archives scientifiques se fait uniquement sur rendez-vous.

Horaires d'ouverture :

Du lundi au jeudi de 10H00 à 18H30 et le vendredi de 10h00 à 16h30.

Adresse :

Laboratoire d’ethnologie et de sociologie comparative [UMR 7186]
MSH Mondes
Université Paris Nanterre
21 allée de l’Université
92023 Nanterre Cedex

Contacts :